Salgsbetingelser

Standard salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over Internett

Salgsbetingelsene er versjon 2.0 oktober 2015 fra forbrukertilsynet.
Tatt i bruk av Livskraft1: 12.01.2025

Innledning:

Kjøp hos Livskraft1 er regulert av de nedenstående standard salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over Internett. Forbrukerkjøp over internett reguleres hovedsakelig av avtaleloven, forbrukerkjøpsloven, markedsføringsloven, angrerettloven og ehandels- loven, og disse lovene gir forbrukeren ufravikelige rettigheter. Lovene er tilgjengelig på www.lovdata.no. Vilkårene i denne avtalen skal ikke forstås som noen begrensning i de lovbestemte rettighetene, men oppstiller partenes viktigste rettigheter og plikter for handelen.

Salgsbetingelsene er utarbeidet og anbefalt av Forbrukertilsynet. For en bedre forståelse av disse salgsbetingelsene, se Forbrukertilsynets veileder.

1.Avtalen
Avtalen består av disse salgsbetingelsene, opplysninger gitt i bestillingsløsningen og eventuelt særskilt avtalte vilkår. Ved eventuell motstrid mellom opplysningene, går det som særskilt er avtalt mellom partene foran, så fremt det ikke strider mot ufravikelig lovgivning.

Avtalen vil i tillegg bli utfylt av relevante lovbestemmelser som regulerer kjøp av varer mellom næringsdrivende og forbrukere.

2.Partene
Selger er Linda Hovland v/ Livskraft1
Org.nr: 829 713 322

Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.

3.Pris
Den oppgitte prisen for varen og tjenester er den totale prisen kjøper skal betale. Denne prisen inkluderer alle avgifter og tilleggskostnader. Ytterligere kostnader som selger før kjøpet ikke har informert om, skal kjøper ikke bære.

4.Avtaleinngåelse
Avtalen er bindende for begge parter når kjøperen har sendt sin bestilling til selgeren.

Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.

5.Betaling
Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir tilgjengeliggjort fra selgeren til kjøperen.

Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som varen blir tilgjengelig.

5.1 Delbetaling

Ved delbetaling faktureres første delbetaling ved kjøpstidspunktet. De resterende delbetalingene faktureres den 1. i hver påfølgende måned, med en betalingsfrist på 14 dager. Kunden er selv ansvarlig for å overholde betalingsfristen.

 

Kjøpere under 18 år kan ikke betale med etterfølgende faktura.

6.Levering

Ordre blir behandlet og prosessert innen 1-3 virkedager. Avvik kan oppstå.

Levering er skjedd når kjøperen, eller hans representant, har fått tilgang på produktet.

Hvis ikke leveringstidspunkt fremgår av bestillingsløsningen, skal selgeren levere varen til kjøper uten unødig opphold og senest 30 dager etter bestillingen fra kunden. Varen skal leveres hos kjøperen med mindre annet er særskilt avtalt mellom partene.

7.Risikoen for varen
Risikoen for varen går over på kjøper når han, eller hans representant, har fått varene levert i tråd med punkt 6.

8.Angrerett og refusjon
I henhold til angrerettloven gjelder ikke angrerett ved kjøp av digitale produkter som leveres umiddelbart etter kjøp.

  • For kurs og workshops kan refusjon gis dersom avmelding skjer senest [antall dager] før oppstart. Etter denne fristen gis ingen refusjon.
  • Dersom kurs eller workshop kanselleres av oss, refunderes hele beløpet. 

 

9.Forsinkelse og manglende levering - kjøperens rettigheter og frist for å melde krav
Dersom selgeren ikke leverer varen/tjenesten eller leverer den for sent i henhold til avtalen mellom partene, og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpslovens kapittel 5 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, kreve oppfyllelseheve avtalen og/eller kreve erstatning fra selgeren.

Ved krav om misligholdsbeføyelser bør meldingen av bevishensyn være skriftlig (for eksempel e-post).

• Oppfyllelse
Kjøper kan fastholde kjøpet og kreve oppfyllelse fra selger. Kjøper kan imidlertid ikke kreve oppfyllelse dersom det foreligger en hindring som selgeren ikke kan overvinne, eller dersom oppfyllelse vil medføre en så stor ulempe eller kostnad for selger at det står i vesentlig misforhold til kjøperens interesse i at selgeren oppfyller. Skulle vanskene falle bort innen rimelig tid, kan kjøper likevel kreve oppfyllelse.

Kjøperen taper sin rett til å kreve oppfyllelse om han eller hun venter urimelig lenge med å fremme kravet.

 Heving
Dersom selgeren ikke leverer varen/tjenesten på leverings- tidspunktet, skal kjøperen oppfordre selger til å levere innen en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse. Dersom selger ikke leverer varen innen tilleggsfristen, kan kjøperen heve kjøpet.

Kjøper kan imidlertid heve kjøpet umiddelbart hvis selger nekter å levere varen/tjenesten. Tilsvarende gjelder dersom levering til avtalt tid var avgjørende for inngåelsen av avtalen, eller dersom kjøperen har underrettet selger om at leveringstidspunktet er avgjørende.

Leveres varen/tjenesten etter tilleggsfristen forbrukeren har satt eller etter leveringstidspunktet som var avgjørende for inngåelsen av avtalen, må krav om heving gjøres gjeldende innen rimelig tid etter at kjøperen fikk vite om leveringen. 

• Erstatning
Kjøperen kan kreve erstatning for lidt tap som følge av forsinkelsen. Dette gjelder imidlertid ikke dersom selgeren godtgjør at forsinkelsen skyldes hindring utenfor selgers kontroll som ikke med rimelighet kunne blitt tatt i betraktning på avtaletiden, unn- gått, eller overvunnet følgene av.

10.Mangel ved varen kjøperens rettigheter og reklamasjonsfrist
Hvis det foreligger en mangel ved varen/tjenesten må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen/tjenesten eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år.

Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpe- summen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning fra selgeren.

Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig.

• Retting eller omlevering
Kjøperen kan velge mellom å kreve mangelen rettet eller levering av tilsvarende ting. Selger kan likevel motsette seg kjøperens krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader. Retting eller omlevering skal foretas innen rimelig tid. Selger har i utgangs- punktet ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel.

• Prisavslag
Kjøper kan kreve et passende prisavslag dersom varen ikke blir rettet eller omlevert. Dette inne- bærer at forholdet mellom nedsatt og avtalt pris svarer til forholdet mellom tingens verdi i mangel- full og kontraktsmessig stand. Dersom særlige grunner taler for det, kan prisavslaget i stedet settes lik mangelens betydning for kjøperen.

• Heving
Dersom varen ikke er rettet eller omlevert, kan kjøperen også heve kjøpet når mangelen ikke er uvesentlig.

11.Selgerens rettigheter ved kjøperens mislighold
Dersom kjøperen ikke betaler eller oppfyller de øvrige pliktene etter avtalen eller loven, og dette ikke skyldes selgeren eller forhold på selgerens side, kan selgeren i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 9 etter omstendighetene holde varen tilbake, kreve oppfyllelse av avtalen, kreve avtalen hevet samt kreve erstatning fra kjøperen. Selgeren vil også etter omstendighetene kunne kreve renter ved forsinket betaling, inkassogebyr og et rimelig gebyr ved uavhentede varer.

 Oppfyllelse
Selger kan fastholde kjøpet og kreve at kjøperen betaler kjøpesummen. Er varen ikke levert, taper selgeren sin rett dersom han venter urimelig lenge med å fremme kravet.

 Heving
Selger kan heve avtalen dersom det foreligger vesentlig betalingsmislighold eller annet vesentlig mislighold fra kjøperens side. Selger kan likevel ikke heve dersom hele kjøpesummen er betalt. Fastsetter selger en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse og kjøperen ikke betaler innen denne fristen, kan selger heve kjøpet.

 Renter ved forsinket betaling/inkasso gebyr Dersom kjøperen ikke betaler kjøpesummen i henhold til avtalen, kan selger kreve renter av kjøpesummen etter forsinkelsesrenteloven. Ved manglende betaling kan kravet, etter forutgående varsel, bli sendt til inkasso. Kjøper kan da bli holdt ansvarlig for gebyr etter inkassoloven.

• Gebyr ved uavhentede ikke-forskuddsbetalte varer

Dersom kjøperen unnlater å hente ubetalte varer, kan selger belaste kjøper med et gebyr. Gebyret skal maksimalt dekke selgerens faktiske utlegg for å levere varen til kjøperen. Et slikt gebyr kan ikke belastes kjøpere under 18 år.

12.Garanti
Garanti som gis av selgeren eller produsenten, gir kjøperen rettigheter i tillegg til de kjøperen allerede har etter ufravikelig lovgivning. En garanti innebærer dermed ingen begrensninger i kjøperens rett til reklamasjon og krav ved forsinkelse eller mangler etter punkt 9 og 10.

13.Personopplysninger
Behandlingsansvarlig for innsamlede personopplysninger er selger. Med mindre kjøperen samtykker til noe annet, kan selgeren, i tråd med personopplysningsloven, kun innhente og lagre de personopplysninger som er nødvendig for at selgeren skal kunne gjennomføre forpliktelsene etter avtalen. Kjøperens personopplysninger vil kun bli utlevert til andre hvis det er nødvendig for at selger skal få gjennomført avtalen med kjøperen, eller i lovbestemte tilfelle.

14.Konfliktløsning
Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 400 500 eller www.forbrukerradet.no.

15.Ansvarsfraskrivelse
Livskraft1 kan ikke holdes ansvarlig for tap eller skade som oppstår ved bruk av våre produkter eller tjenester. Innholdet er ment som veiledning og er ikke en erstatning for profesjonell medisinsk eller juridisk rådgivning.

16.Immaterielle rettigheter
Alt innhold (videoer, dokumenter, og annet materiale) som tilbys i våre kurs og produkter er beskyttet av opphavsrett. Det er ikke tillatt å kopiere, dele eller distribuere innhold uten skriftlig tillatelse.

 

Ved spørsmål eller forespørsel om retur kontakt oss pr mail på [email protected]

 

Personvern

 

Sist revidert: 12.01.25

Denne personvernerklæringen forklarer hvordan Livskraft1 v/ Linda Hovland (jeg, meg, min, mine) samler inn og behandler personopplysninger. Det er eier og daglig leder, Linda Hovland, som er behandlingsansvarlig for håndtering av personopplysninger.

I personvernerklæringen gir jeg deg informasjon om hvilke personopplysninger som behandles, hvorfor opplysningene dine behandles og hvilke rettigheter du har i forbindelse med behandlingen av dine personopplysninger.

Bruk av våre tjenester innebærer at personopplysninger overføres til land utenfor EØS. En overføring av personopplysninger til land utenfor EØS gjør at opplysningene som overføres, ikke er sikret et like godt beskyttelsesnivå som innenfor EØS. Du kan lese mer om dette i punktet «Personopplysninger overføres til USA».  

Kontaktinformasjon:

LIVSKRAFT1 ENK.
V. Linda Hovland
Org. nr.: 829 713 322

Forretningsadresse: Markvegen 36
4355 Kvernaland

[email protected]

 

SÆRLIGE KATEGORIER AV PERSONOPPLYSNINGER

Særlige kategorier av personopplysninger er typer av personopplysninger som er regnet for å være særlig sensitive og beskyttelsesverdige. De særlige kategoriene av personopplysninger, er opplysninger om rasemessig eller etnisk opprinnelse, politisk oppfatning, religion, filosofisk overbevisning eller fagforeningsmedlemskap, samt behandling av genetiske opplysninger og biometriske opplysninger med det formål å entydig identifisere en fysisk person, helseopplysninger eller opplysninger om en fysisk persons seksuelle forhold eller seksuelle orientering. 

Etter personvernforordningen er utgangspunktet at behandlingen av denne typen personopplysninger er forbudt. Det er likevel lov til å behandle disse opplysningene, dersom man har et unntak fra forbudet. Eksempler på unntak kan være samtykke fra den som får personopplysningene sine behandlet eller at det er nødvendig å behandle opplysningene for å beskytte vitale interesser.

Jeg behandler i utgangspunktet ikke særlige kategorier av personopplysninger. Jeg har likevel ikke kontroll over hvilke opplysninger du velger å gi når du er i kontakt med meg. Hvis jeg mottar særlige kategorier av personopplysninger fra deg på en måte som gjør at opplysningene lagres, for eksempel i et fritekstfelt, i en spørreundersøkelse eller på e-post, vil opplysningene slettes så snart som praktisk mulig.

 
DINE RETTIGHETER

Da GDPR trådde i kraft i Norge i juli 2018, ble det påbudt for norske aktører å informere om bruk av data og personopplysninger. Les fullstendig oversikt over dine rettigheter hos Datatilsynet.

  • Du har rett til å få innsyn i og retting av alle opplysninger jeg har lagret om deg, dersom noe ikke stemmer.
  • Du har rett til å be meg slette eller begrense behandlingen av dine personopplysninger
  • Du har rett til å protestere mot en behandling av dine personopplysninger

 

HVEM JEG BEHANDLER PERSONOPPLYSNINGER OM

Jeg behandler personopplysninger om:

  • Besøkende på nettsiden
  • Kunder og potensielle kunder
  • Kontaktpersoner hos mine samarbeidspartnere og leverandører

 

NÅR PERSONOPPLYSNINGER REGISTRERES

For at du skal kunne benytte mine tjenester er jeg nødt til å registrere dine personopplysninger. Når og hvordan dine personopplysninger registreres avhenger av din kontakt med meg. Jeg registrerer dine personopplysninger blant annet i disse tilfellene:

  • Når du deltar på webinar
  • Når du besøker nettsiden
  • Når du melder deg på og deltar på kurs
  • Når du kontakter meg på e-post, telefon eller sosiale medier
  • Når du melder deg på e-postlista, og når du åpner e-posten 

 

 

FORMÅL OG RETTSLIG GRUNNLAG

Jeg behandler opplysninger om deg til ulike formål og med ulike rettslige grunnlag. Dine personopplysninger behandles for at jeg skal kunne tilby deg mine produkter og tjenester, enten det gjelder kurs, nyhetsbrev eller annet gratis innhold som f.eks. en «freebie» og for at jeg skal kunne markedsføre mine produkter og tjenester.

Livesendinger, webinar og gruppecoaching

Dersom du deltar på livesendinger vil opplysninger du oppgir lagres i form av lyd, bilde, navn og chatmeldinger, og kan publiseres på kursportalen. Deltagere blir informert om opptaket på forhånd. Formålet med behandlingen er å gjøre det mulig å levere avtalte produkter og tjenester til deg. Behandlingen av personopplysninger er nødvendig for å oppfylle en avtale med deg. Behandlingsgrunnlaget følger av personvernforordningen artikkel 6 nummer 1 bokstav b.

Disse personopplysningene vil i utgangspunktet lagres så lenge kursportalen er aktiv, så lenge innholdet i livesendingen er relevant, eller til du ber om at en særlig kategori personopplysninger blir slettet. 

Nyhetsbrev og markedsføring

Dersom du velger å motta nyhetsbrev fra meg registreres din e-postadresse. Jeg registrerer anonymisert data om hvor mange nyhetsbrev som åpnes og hvor mange som trykker på linker i epostene. Disse dataene brukes for å tilpasse fremtidig innhold. 

Formålet med å sende nyhetsbrev, er å gi informasjon om og å markedsføre mine produkter og tjenester til kunder og potensielle kunder. Behandlingsgrunnlaget er min berettigede interesse av å markedsføre direkte mot personer som viser interesse i min bedrift og mine produkter. Behandlingsgrunnlaget følger av personvernforordningen art. 6 nr. 1 bokstav f.

Kundekommunikasjon

Jeg behandler personopplysningene dine når du er i kontakt med meg på e-post, telefon eller i sosiale medier. Når du er i kontakt med meg behandles normalt personalia og kontaktopplysninger, i tillegg til de personopplysningene du oppgir i forbindelse med dialogen vår. 

Formålet med behandlingen er at jeg skal kunne behandle henvendelser knyttet til mine tjenester og produkter, eller ditt kundeforhold med meg. Behandlingsgrunnlaget er min berettigede interesse av å kunne kommunisere på en enkel og effektiv måte med mine kunder og potensielle kunder.  

Kundedialog slettes som hovedregel 3 år etter kundeforholdet er avsluttet. Dette fordi dialogen er av betydning for eventuelle rettslige krav som kan oppstå som følge av avtaleforholdet mellom oss.  

Dialog med potensielle kunder slettes som hovedregel 6 måneder etter siste dialog. Dersom det foretas et kjøp, regnes dialog som knytter seg til mine produkter og tjenester for å være kundedialog. Dette kan for eksempel være spørsmål om kursinnhold eller forventet resultat.

 
HVILKE PERSONOPPLYSNINGER JEG SAMLER INN OG HVORDAN DE SAMLES INN

Ingen personopplysninger, som navn, e-postadresse eller lignende, samles inn automatisk når du besøker min nettside.

Derimot samles deler av ikke-personlig informasjon og brukerstatistikk inn anonymt, ved bruk av Google Analytics, Meta Business Manager osv. Dette er kun informasjon om hvilke undersider du besøker, hvor lang tid du bruker på de ulike sidene, hvilke trafikkilder du kommer fra, osv. Denne informasjonen deles ikke videre med andre.

Personlige opplysninger (navn, e-postadresse, telefonnummer, adresse, andre opplysninger du velger å oppgi) samles kun inn i de tilfellene der du aktivt har oppgitt opplysningene, ved å f. eks. sende meg en mail, ta kontakt via sosiale medier, eller kjøpe et produkt eller tjeneste, og behandles da kun med lovlig grunnlag - for eksempel fordi jeg er forpliktet til å dele informasjonen, eller fordi jeg har fått din tillatelse til å lagre den. 

Hvis du melder deg på nyhetsbrevet, ved å f. eks. takke ja til å motta noe gratis fra meg (et digitalt produkt eller delta på et gratis webinar eller lignende), vil det stå tydelig oppgitt at du melder deg på e-postlisten. Også her må du aktivt oppgi navn og e-postadresse, dette samles ikke inn automatisk. Hvis du er påmeldt nyhetsbrevet, kan du når som helst melde deg av ved å klikke på en link i mailen, og be om at opplysninger om deg slettes.

Databehandlere jeg benytter

Fiken er min regnskapsfører, og vil behandle informasjon om overføringer mellom meg og mine kunder og leverandører. 

Kajabi er verttjenesten for min nettside, e-postliste og kursplattform. I tillegg til å registrere cookies og ikke-personlig informasjon, behandler kajabi kjøp av mine produkter via Stripe (se nedenfor).

Stripe behandler informasjonen som er nødvendig for å foreta kjøp, inkludert dine personalia, konto- og kortnummer og så videre. Les mer om Stripe og personvern her.

Zoom er min strømmeplattform, og brukes til livesendinger, webinar og gruppecoahing. Du vil bli informert om når det gjøres opptak av slike arrangementer, og da samles det ikke inn annen personlig informasjon enn det du selv velger å dele. 

COOKIES/INFORMASJONSKAPSLER

livskraft1.no bruker informasjonskapsler (cookies). En cookie er en fil som lagres i din nettleser, og som gjør at nettsiden kjenner igjen nettleseren fra gang til gang. Formålet med cookies er blant annet å registrere og beregne trafikk og bruksmønstre på nettstedet (statistikk), og utvikle og forbedre nettstedet. 

En cookie inneholder ingen personlig informasjon, og kan ikke benyttes til å identifisere brukeren.

Ved å benytte nettsiden vår samtykker du til at det lagres cookies i din nettleser. Dersom du ikke ønsker at det lagres cookies, kan du endre innstillingene i nettleseren din. Du kan også slette eksisterende cookies.

Dersom du velger å slette eller ikke akseptere cookies kan du oppleve redusert funksjonalitet på enkelte nettsteder.

Følgende verktøy på min nettside benytter cookies:


– Google Analytics, for å spore adferd på nettsiden (som beskrevet over)
– Facebook piksel, for å spore adferd på nettsiden, og for å målrette annonsering på Facebook og Instagram
– Kajabi bruker cookies for hurtigbuffring av nettsiden, slik at den laster raskere

 

PERSONOPPLYSNINGER OVERFØRES TIL USA

Flere av tjenestene jeg benytter meg av holder til i USA, noe som medfører at noen av dine personopplysninger blir behandlet utenfor EØS-området. Dette betyr at enkelte av dine personopplysninger vil behandle i et område der Europeiske personvernforordninger ikke gjelder. 

Jeg har imidlertid inngått databehandleravtaler med alle våre leverandører, og overføringen av personopplysninger til USA skjer i tråd med standard kontraktsklausuler vedtatt av Europakommisjonen. Dette er tiltak som sikrer at et godt personvern for den behandlingen av personopplysninger våre leverandører gjør på våre vegne.

Imidlertid er en del amerikanske selskap, deriblant mine databehandlere, underlagt lovgivning om gjør at de kan motta henvendelser fra amerikanske offentlige myndigheter med krav om å utlevere personopplysninger knyttet til bestemte fysiske personer. Slike utleveringsforespørsler skjer i tråd med amerikansk etterretningslovgivning. Innsamlingen skjer på en slik måte at det fanges opp opplysninger om flere personer enn bare den fysiske personen som er målet for innsamlingen av personopplysninger. Slike utleveringer kan jeg ikke forhindre gjennom bruk av databehandleravtaler og standard kontraktsklausuler. 

Selv om amerikanske offentlige myndigheter etter amerikansk lovgivning kan få innsyn i personopplysninger for etterretningsformål, er det ikke dermed sagt at dine opplysninger vil bli utlevert til amerikanske myndigheter, eller at de brukes aktivt dersom de skulle bli utlevert. Verken jeg eller mine leverandører kan garantere for at en slik utlevering ikke vil skje, og jeg vil heller ikke motta informasjon om en utlevering skjer. En eventuell utlevering av personopplysninger til amerikanske offentlige myndigheter innebærer at jeg ikke lenger har kontroll over personopplysningene. Jeg kan dermed ikke bestemme hva opplysningene skal brukes til eller når de skal slettes, og du har heller ikke mulighet til å utøve dine rettigheter etter personvernforordningen overfor amerikanske myndigheter.

 

HVOR LENGE LAGRES OPPLYSNINGENE?

Jeg behandler personopplysningene bare så lenge det tar å oppfylle hensikten med innsamlingen. Har du samtykket til behandling av dine personopplysninger i forbindelse med at du takket ja til regelmessig e-poster, fortsetter jeg å behandle dine personopplysninger til du avslutter ditt abonnement.

For eksisterende kunder vil personopplysninger bli lagret så lenge kundeforholdet varer og i noen tilfeller etter endt kundeforhold, dersom det anses sannsynlig at kundeforholdet vil oppstå igjen. Du kan også ta kontakt med meg og be om at all lagret informasjon om deg slettes, med unntak av opplysninger jeg er pliktig å oppbevare i tråd med gjeldende regelverk, f.eks bokføringsloven. Hvis du ønsker svar på spørsmål rundt personvern eller å fremme krav om at personopplysninger om deg slettes, bes du ta kontakt via epostadressen som er oppgitt i begynnelsen av denne personvernerklæringen. 

Aktuelle krav er innsyn i, korrigering, sletting eller begrensning av dine personlige data.  

 

ENDRINGER I PERSONVERNERKLÆRINGEN

Jeg vil kunne gjøre mindre endringer i denne personvernerklæringen. Du vil alltid finne siste versjon på min nettside. Ved vesentlige endringer vil jeg varsle om dette.